Tworzenie pakietów turystycznych w mikroregionie
Szkolenie teoretyczno warsztatowe
Cel Szkolenia: Ukazanie roli pakietu w kontekście trendów rozwojowych współczesnej turystyki. Zapoznanie uczestników z istota pakietu turystycznego, rodzajami, modelami i sposobami funkcjonowania lokalnych pakietów turystycznych. Dobórrodzajów i modeli pakietów do istniejących zasobów turystycznychmikroregionu. Wspólne opracowanie modelu pakietu turystycznego dla mikroregionu, opartego na istniejących zasobach, inicjalizacja grupy roboczej pracującej nad tworzeniem produktu turystyczno-kulturowego mikroregionu.
Adresaci Szkolenia: Właściciele i menedżerowie obiektów hotelarskich i gastronomicznych oraz przedsiębiorstw przewozu osób, lokalni touroperatorzy, personel lokalnych organizacji turystycznych, czynni przewodnicy turystyczni, kierownicy i pracownicy obsługi ruchu turystycznego, kierownicy i pracownicy instytucji samorządowych na poziomie powiatu lub miasta, zajmujący się promocja, kulturą, sportem i turystyką., kierownicy i pracownicy merytoryczni obiektów kulturalnych, zarządcy pozostałych potencjalnych atrakcji
turystycznych
Organizator Szkolenia: Władze samorządowe mikroregionu lub miejscowości, Regionalne Organizacje Turystyczne (jako zlecający)
Wykonawca Szkolenia: KulTour.pl .Wszyscy prowadzący zajęcia to wykładowcy akademiccy w dziedzinie turystyki (w tym autorzy polskich prac i podręczników
n.t. turystyki kulturowej), autorzy i konsultanci polskich i międzynarodowych projektów i produktów turystycznych (w tym projektów regionalnych oraz lokalnych pakietów turystycznych ), jednocześnie praktycy: organizatorzy turystyki przyjazdowej, doświadczeni piloci i przewodnicy turystyczni.
Tryb zamawiania i realizacji szkolenia:
1. Zgłoszenie wstępne do wykonawcy na adres:
biuro@kultour.pl
2. Wypełnienie nadesłanego przez wykonawcę formularza.
3. Ustalenia dotyczące terminów i warunków przeprowadzenia szkolenia
4. Zawarcie umowy
5. Realizacja
6. Rozliczenie
Tryb realizacji: Szkolenie trwa jeden pełny dzień roboczy. Obejmuje 10 godzin dydaktycznych, w tym: wykład, prezentację, multimedialną, dwa warsztaty tematyczne, dyskusję sterowaną. Obejmuje wspólny wybór modelu pakietów, wstępne opracowaniemodelu markowego produktu kulturowo-turystycznego mikroregionu, inicjacje funkcjonowania lokalnej grupy organizującej pakiet.
Wielkość grupy: 20-35 osób
1.Wykład: Wprowadzenie w istotę funkcjonowania pakietów turystycznych
Turystyka grupowa a indywidualna dziśskala i trendy * Wymagania współczesnych turystów, w tym kulturowych wobec obszarów odwiedzanych *
Definicja pakietu turystycznego * Miejsce pakietu w zaspokajaniu w/w wymagań turystów *
Korzyści oferentów z istnienia pakietu .
2. Przegląd form: Rodzaje pakietów turystycznych
Europa i Polska.Najczęstsze typy pakietów * Adresaci pakietów *
Konieczne zasoby *
3..Prezentacja: Jak powstaje pakiet turystyczny:
Modele organizacji pakietówlokalnych* Kwestia koordynacji pakietu * Etapy tworzenia pakietu *Potencjalni i pożądani partnerzy pakietu * Tryb współpracy oferentów na etapie tworzenia pakietu
4. Zajęcia warsztatowe I: tworzymy pakiet turystyczny
Typy pakietów możliwe do realizacji w przypadku destynacjiXXX * Wybieramy typy potrzebnych i potencjalnie atrakcyjnych pakietów dla XXX * Ustalenie modułów pakietu podstawowego i rozszerzonego dla XXX * Wskazanie potencjalnych oferentów usług pakietu *Ustalenie potencjalnych koordynatorów pakietu i warunków jego funkcjonowania
5. Zajęcia warsztatowe II: jak powinien funkcjonować pakiet
Organizacja funkcjonowania pakietu* Promocja pakietu lokalnego * Integracja pakietu w inne oferty *Dystrybucja: pakietu: metody, kanały * Modele rozliczania zysków.